Aller au contenu
Forum-cetogene.com
Keto Jim

Magnésium et mitochondrie

Date de publication

Dernière réponse

Réponses

Vues

4
113

Contributeurs

À la une

La supplémentation en magnésium améliore la fonction mitochondriale des cellules cardiaques.

In heart failure and type 2 diabetes mellitus (DM), the majority of patients have hypomagnesemia, and magnesium (Mg) supplementation has improved cardiac function and insulin resistance. Recently, we have shown that DM can cause cardiac diastolic dysfunction (DD). Therefore, we hypothesized that Mgsupplementation would improve diastolic function in DM. High-fat diet-induced diabetic mouse hearts showed increased cardiac DD and hypertrophy. Mice with DM showed a significantly increased E/e' ratio (the ratio of transmitral Doppler early filling velocity [E] to tissue Doppler early diastolic mitral annular velocity [e']) in the echocardiogram, left ventricular end diastolic volume (LVEDV), incidence of DD, left ventricular posterior wall thickness in diastole (PWTd), and ratio of heart weight to tibia length (HW/TL) when compared with controls. DM mice also had hypomagnesemia. Ventricular cardiomyocytes isolated from DM mice exhibited decreased mitochondrial ATP production, a 1.7- ± 0.2-fold increase of mitochondrial ROS, depolarization of the mitochondrial membrane potential, and mitochondrial Ca2+ overload. Dietary Mg administration (50 mg/ml in the drinking water) for 6 weeks increased plasma Mg concentration and improved cardiac function. At the cellular level, Mg improved mitochondrial function with increased ATP, decreased mitochondrial ROS and Ca2+ overload, and repolarized mitochondrial membrane potential. In conclusion, Mg supplementationimproved mitochondrial function, reduced oxidative stress, and prevented DD in DM.

Source : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30626750

• J'aime 1
  • Merci 2

Si la littérature scientifique et les chercheurs ont démontré la chose alors pourquoi continuer à soigner les gens "avec du glucose" Pourquoi est ce que l'accompagnement alimentaire est si peu utilisé ?

Demain je développe un cancer, ce qui m'angoisse ça va être de devoir batailler pour maintenir MON hygiène alimentaire !

De plus en plus d'oncologues acceptent et même que certains recommandent cétogene. 

@nat972 Tjr long ces grands virages. Ce matin, je l'ai constaté auprès d'un de nos cardiologues très réputé qui dénigre encore la gras de coco versus cholestérol et maladies cardiaques.  Il s'ouvre légèrement a l'alimentation cétogene.(reportage). 

J'étais très déçu... il a déjà été moins négatif. 

Modifié par Anne
  • Troublé 1
  • Triste 1

Participer à la discussion

Écris ton message maintenant et inscris-toi plus tard. Si tu as un compte, identifie-toi pour répondre avec ton profil.

Invité
Répondre

×   Vous avez collé du contenu avec mise en forme.   Supprimer la mise en forme

Only 75 emoji are allowed.

×   Votre lien a été automatiquement intégré.   cliquer ici pour masquer la vidéo

×   Ton précèdent message a été restauré..   Vider l'éditeur

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.